Klantenservice
Bestellen
Zijn alle artikelen op voorraad?
Ik heb geen orderbevestiging of verzendbevestiging ontvangen.
Dat is vervelend! Het kan voorkomen dat je bevestiging in je spambox is beland. Check daarom eerst je spambox. Tref je je bevestiging daar ook niet aan, stuur dan een mail aan hallo@speenwinkel.nl. Vermeld de naam waarmee je hebt besteld, dan gaan wij jouw order terugzoeken.
Ik wil een uitverkocht artikel bestellen. Wat kan ik doen?
Om snelle levering te kunnen waarborgen werken wij met eigen voorraden. Als deze op zijn dan kan je het product tijdelijk niet bestellen.
Ik wil een geplaatste bestelling wijzigen, kan dat?
Zolang een bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten kunnen we je hier in de meeste gevallen bij helpen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op en we zoeken dan samen naar een oplossing.
Het artikel is uitverkocht tijdens het bestellen. Hoe kan dat?
De artikelen in jouw bestelling worden pas voor je gereserveerd als je betaling is voldaan. Het kan gebeuren dat meerdere klanten tegelijkertijd aan het bestellen zijn en dat artikelen uitverkocht raken tijdens jouw bestelproces.
Kan ik artikelen ook persoonlijk afhalen of bekijken bij Speenwinkel.nl?
Toevallig in de buurt? Bespaar verzendkosten en haal je bestelling zelf af door vooraf contact op te nemen.
Let wel op: dit kan enkel op afspraak.
Wanneer komt een uitverkocht artikel dat ik graag wil bestellen weer op voorraad?
Wil je weten wanneer wij verwachten dat je het artikel weer kunt bestellen, vraag het ons per mail hallo@speenwinkel.nl.
Betalen
Wat zijn de beschikbare betaalmethoden?
Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
Plaats artikelen in je winkelwagen. Kies bij het betalen voor 'Cadeaukaart- of kortingscode invoeren' en vul je kortingscode in. Klik op 'toevoegen' en de korting wordt direct verrekend.
Kan ik veilig bestellen en betalen bij Speenwinkel?
Bij Speenwinkel gaan we uiterst zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Wanneer je een bestelling plaatst en jouw Speenwinkel-account raadpleegt, bewaren wij jouw gegevens op door firewalls beschermde servers. Gegevens worden verstuurd met een zogenaamde SSL-certificaat.
Bezorgen
Wanneer bezorgen jullie mijn bestelling?
Onze bezorgdagen zijn dagelijks van dinsdag tot en met zaterdag. Binnen maximaal één werkdag na bestelling wordt je pakketje bij ons opgehaald. De volgende dag brengt de koerier dan jouw bestelling. Je krijgt steeds per email een track & trace code om je zending te volgen.
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 15:00 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. We verwerken je bestelling altijd binnen 24 uur.
De track & trace van mij bestelling zie ik niet, wat kan ik doen?
Zodra Speenwinkel jouw pakketje heeft verzonden, krijg je hiervan per email een bevestiging. De track & trace code van je bestelling wordt naar jou gestuurd, zodra deze is ingescand bij de koerier. Het kan soms even duren voordat de verzendgegevens beschikbaar zijn. Vind je het te lang duren? Neem gerust contact op met ons, we helpen je graag. stuur ons een Whatsapp of mail naar hallo@speenwinkel.nl.
Wanneer zijn de verzendkosten van mijn bestellingen gratis?
We verzenden je bestelling gratis vanaf 40,-
In welke landen kan ik mijn bestelling laten bezorgen
Je kunt je bestelling standaard in Nederland, België en Duitsland laten bezorgen. Wil je een bestelling naar een adres daarbuiten laten verzenden, neem dan contact met ons op en wij zorgen dat je pakket goed terecht komt.
Er is een verkeerd artikel geleverd, wat moet ik doen?
Wat vervelend dat er een verkeerd artikel is geleverd. Ons excuus! Stuur een email naar hallo@speenwinkel.nl met een foto en beschrijving van wat er mis is, je naam en het ordernummer. We sturen je per omgaande en kosteloos het juiste artikel alsnog toe.
Mijn bestelling is niet volledig geleverd, wat kan ik doen?
Wat vervelend dat je je bestelling niet volledig hebt ontvangen. Ons excuus! Stuur een email naar hallo@speenwinkel.nl met een foto van de artikelen die je hebt ontvangen, de benaming van hetgeen je niet ontvangen hebt, je naam en het ordernummer. We gaan kijken voor jou wat er verkeerd is gegaan.
Mijn levering is beschadigd, wat moet ik doen?
Wat vervelend dat je je bestelling beschadigd hebt ontvangen. Ons excuus! Stuur een email naar hallo@speenwinkel.nl met een foto van het beschadigde, een omschrijving van de beschadiging, je naam en het ordernummer. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een passende oplossing.
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Herroepingsrecht
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, het zogenaamde herroepingsrecht. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar ons terug zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 euro per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van een vervoerder zoals bijvoorbeeld PostNL. Wij adviseren steeds met track & trace te verzenden zodat je retour niet verloren gaat. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je eenvoudig contact met ons opnemen via hallo@speenwinkel.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
- Uitzondering op maatwerk
Gepersonaliseerde, ofwel maatwerk producten die je via onze website koopt worden op maat volgens de door jouw ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. Is er iets mis met het product? We helpen je natuurlijk graag! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via hallo@speenwinkel.nl.
- Uitzondering op hygiëneproducten
Ook hygiëneproducten die verzegeld zijn, zoals babyflessen en speentjes zijn na het openen van de verpakking uitgesloten van het herroepingsrecht vanwege gezondheids- en veiligheidsredenen.
Het product is kapot. Wat kan ik doen?
Wat vervelend voor je dat er iets mis is! Ons excuus. Stuur een email naar hallo@speenwinkel.nl met een foto en beschrijving van wat er mis is, je naam en het ordernummer. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een passende oplossing.
Hoe kan ik een bestelling of artikelen terugsturen?
Wat vervelend dat je bestelling niet helemaal naar verwachting is. We ruilen het graag voor je of nemen het graag voor je retour. Speenwinkel accepteert retouren binnen 14 dagen nadat jij je bestelling hebt ontvangen. Stuur een mail naar hallo@speenwinkel.nl en we zullen je helpen met je retour.
Gebruik & Veiligheid
Welke maat speen heb ik nodig?
Voor verschillende leeftijden zijn verschillende maten spenen. Bij Speenwinkel kies je je speen op leeftijdscategorie. Zo heb je altijd de goede maat.
Hoe reinig ik mijn fopspenen?
Lees altijd de gebruiksaanwijzing van je fopspenen en handel daarnaar!
Rubberen (latex) en siliconen fopspenen reinig je als volgt:
Eerste reiniging - Vóór het eerste gebruik
- breng water aan de kook in een pan
- zet het gas onder het water uit
- leg de speen maximaal 5 minuten in het gekookte water in de pan met de deksel van de pan af (Let op dat vuur onder de pan uit is en niet verder kookt)
- haal de spenen uit het water, druk eventueel water uit het zuiggedeelte en laat de speen goed drogen tot al het water (in het zuiggedeelte) verdampt is.
Opvolgende reinigingen - Ná eerste gebruik
- giet kokend water over de speen
- maak de randjes rond de aanhechting en bij het schildje goed schoon
WAARSCHUWING: de fopspenen niet in de magnetron, sterilisator of vaatwasser reinigen
Mijn speentje vertoont verkleuringen of is stuk bij levering
Wat vervelend dat er iets mis is! Stuur een mail naar hallo@speenwinkel.nl met een foto en beschrijving van wat er mis is, je naam en het ordernummer. Wij zorgen razendsnel voor een gepaste oplossing!
Mijn speentje vertoont verkleuringen op het schild na schoonmaken
Dat is vervelend! Verkleuring op het schild ontstaat wanneer het speentje te heet is schoongemaakt. Lees hieronder hoe je speentjes moet schoonmaken en verkleuring voortaan kan voorkomen.
Rubberen (latex) en siliconen fopspenen reinig je als volgt:
Eerste reiniging - Vóór het eerste gebruik
- breng water aan de kook in een pan
- zet de warmtebron onder het water uit
- leg de speen maximaal 5 minuten in het gekookte water in de pan met de deksel van de pan af (let op dat vuur onder de pan uit is en het water niet verder kookt)
- haal de spenen uit het water, druk eventueel water uit het zuiggedeelte en laat de speen goed drogen tot al het water (in het zuiggedeelte) verdampt is.
Volgende reinigingen, ná eerste gebruik
- giet kokend water over de speen
- maak de randjes rond de aanhechting en bij het schildje goed schoon
Lees altijd de gebruiksaanwijzing van je fopspenen en handel daarnaar.
WAARSCHUWING: de fopspenen niet in de magnetron, sterilisator of vaatwasser reinigen.
Een nieuw speentje ziet er anders uit dan een gebruikt speentje. Hoe kan dat?
Rubber is een natuurproduct. Fopspenen worden in batches (series) gemaakt. Per batch kan het materiaal van rubber verschillen. De ene keer is het doorzichtig, de andere keer meer troebel, of is het een mengeling van doorzichtig en ondoorzichtig rubber. Dit doet niet af aan de kwaliteit van de fopspeen. Als je aan het zuiggedeelte van de speen trekt, kun je de kwaliteit van het rubber testen en beoordelen. Twijfel je toch? We kijken graag met je mee. Stuur een foto van de speen en het rubber naar hallo@speenwinkel.nl.
Vanaf welke leeftijd kan ik mijn kindje een speen geven?
Vanaf de geboorte sabbelt jouw kindje graag op een speen. Speenwinkel.nl verkoopt spenen in verschillende maten voor verschillende leeftijdscategorieën. Bij voorbeeld voor baby's van 0-6 maanden, 6-18 maanden en 18-36 maanden.
Tot welke leeftijd kan ik mijn kindje een speen geven?
Tussen 0 en 36 maanden vinden kindjes een speen meestal super prettig.
Wanneer moet ik de speen voor mijn kindje vervangen voor een nieuwe?
Het advies is om iedere 6 weken je speen te vervangen. Wacht niet met vervangen tot een speen kapot is. Maak er een gewoonte van om je speen te controleren op uitdroging, gaatjes of andere gebreken die kunnen ontstaan door het gebruik en het schoonmaken. Door bij voorbeeld even te trekken aan het zuiggedeelte van de speen, zie je snel of er gaatjes of beschadigingen in zitten.
Hoe bevestig ik een speendoekje aan de speen van mijn kindje?
Een speendoekje kan aan de knop of ring van de speen worden bevestigd. Door een speendoekje aan de speen te bevestigen raakt de speen minder snel kwijt. En raakt de speen toch kwijt, dan is hij zo makkelijker terug te vinden.
Hoe bevestig ik een speenkoord aan de speen van mijn kindje?
Aan de ene kant van het speenkoord zit een lange lus die je door de ring van een speen haalt en weer terughaalt door de lus. Zo bevestig je de speen aan het koord. Aan de andere zijde zit een clip waarmee je het speenkoord aan de kleding van je kindje kunt bevestigen, bijvoorbeeld het jasje of truitje, maar je kunt het speenkoord ook aan de bekleding van de kinderwagen of draagzak vastzetten.
Waar kan ik de gebruiksvoorschriften van een product vinden?
De gebruiksvoorschriften van een product vind je standaard op onze website in de producttekst bij het geleverde product. Staat deze informatie er niet duidelijk in of kom je er niet uit? Je mag altijd mailen naar hallo@speenwinkel.nl voor uitleg of hulp.
Wat is het verschil tussen een rubberen en een siliconen fopspeen?
Siliconen spenen zijn smaak- en geurloos. Het materiaal is sterk, waardoor de speen niet snel scheurt. Bij fopspenen van latex bestaat het tutje uit rubber, soms ook het schildje. Latex is zachter dan siliconen en neemt sneller de temperatuur in de mond over.
Terms & Condititions
Terms and Conditions
Privacy Policy
Cookie Policy
Klachten
Wat te doen als er iets mis gaat met mijn bestelling?
Sorry, sorry, duizendmaal sorry. Klanttevredenheid is super belangrijk voor ons. Maar soms slaan zelfs wij de plank mis. En daar ben jij dan de dupe van. Dat mag natuurlijk niet gebeuren en vinden we heel vervelend.
Hoe nu verder?
- We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice.
- Hebben wij je niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie van Webwinkelkeur.nl.
- Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.
Hulp nodig?
Heb je een vraag of is er iets waar je direct hulp bij nodig hebt? Klik dan op de onderstaande knop en chat live met onze klantenservice! We staan voor je klaar om snel en effectief te helpen.
Contacteer ons