Klantenservice
Bestellen
Zijn alle artikelen op voorraad?
Ik heb geen orderbevestiging of verzendbevestiging ontvangen.
Dat is vervelend! Het kan voorkomen dat je bevestiging in je spambox is beland. Check daarom eerst je spambox. Tref je je bevestiging daar ook niet aan, stuur dan een mail aan hallo@speenwinkel.nl. Vermeld de naam waarmee je hebt besteld, dan gaan wij jouw order terugzoeken.
Ik wil een uitverkocht artikel bestellen. Wat kan ik doen?
Om snelle levering te kunnen waarborgen werken wij met eigen voorraden. Als deze op zijn dan kan je het product tijdelijk niet bestellen.
Ik wil een geplaatste bestelling wijzigen, kan dat?
Zolang een bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten kunnen we je hier in de meeste gevallen bij helpen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op en we zoeken dan samen naar een oplossing.
Het artikel is uitverkocht tijdens het bestellen. Hoe kan dat?
De artikelen in jouw bestelling worden pas voor je gereserveerd als je betaling is voldaan. Het kan gebeuren dat meerdere klanten tegelijkertijd aan het bestellen zijn en dat artikelen uitverkocht raken tijdens jouw bestelproces.
Kan ik artikelen ook persoonlijk afhalen of bekijken bij Speenwinkel.nl?
Toevallig in de buurt? Bespaar verzendkosten en haal je bestelling zelf af door vooraf contact op te nemen. Bij het afrekenen kan je kiezen om je bestelling op te halen.
Let wel op: dit kan enkel op afspraak.
Wanneer komt een uitverkocht artikel dat ik graag wil bestellen weer op voorraad?
Wil je weten wanneer wij verwachten dat je het artikel weer kunt bestellen, vraag het ons per mail hallo@speenwinkel.nl.
Personaliseren?
Een speen met naam kopen doe je dus bij Speenwinkel.nl
LET OP: Donkere spenen met lichte gravering kunnen gevoeliger zijn voor krassen en beschadigingen op de gegraveerde naam. We raden aan om hier extra voorzichtig mee om te gaan voor een langdurig mooi resultaat.
De preview op onze website dient uitsluitend ter illustratie van het gekozen lettertype en is geen exacte weergave van de uiteindelijke gravering. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Speenwinkel.nl behoudt zich het recht voor om – naar eigen interpretatie – bestellingen met teksten of afbeeldingen die beledigend of aanstootgevend kunnen zijn zonder tekst te leveren of niet te leveren.
Betalen
Wat zijn de beschikbare betaalmethoden?
Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
Plaats artikelen in je winkelwagen. Ga naar de checkout pagina en vul je kortingscode in. Klik op 'toepassen' en de korting wordt direct verrekend.
Kan ik veilig bestellen en betalen bij Speenwinkel?
Bij Speenwinkel behandelen we jouw persoonlijke gegevens met de grootste zorg. Je bestelling en accountgegevens worden veilig opgeslagen op servers die beschermd zijn door firewalls. Alle informatie wordt versleuteld verzonden via een SSL-certificaat. Daarnaast bieden we alleen betrouwbare en beveiligde betaalmethoden aan, zodat je zorgeloos en veilig kunt afrekenen.
Bezorgen
Wanneer bezorgen jullie mijn bestelling?
Wij bezorgen van maandag tot en met zaterdag. Je bestelling wordt binnen één werkdag verwerkt en door ons meegegeven aan de koerier. De volgende dag wordt je pakket bezorgd. Je ontvangt per e-mail een track & trace-code, zodat je jouw zending eenvoudig kunt volgen.
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 15:00 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. We verwerken je bestelling altijd binnen 24 uur.
De track & trace van mij bestelling zie ik niet, wat kan ik doen?
Zodra Speenwinkel jouw pakketje heeft verzonden, krijg je hiervan per email een bevestiging. De track & trace code van je bestelling wordt naar jou gestuurd, zodra deze is ingescand bij de koerier. Het kan soms even duren voordat de verzendgegevens beschikbaar zijn. Vind je het te lang duren? Neem gerust contact op met ons, we helpen je graag. stuur ons een Whatsapp of mail naar hallo@speenwinkel.nl.
Wanneer zijn de verzendkosten van mijn bestellingen gratis?
We verzenden je bestelling gratis vanaf 40,-
In welke landen kan ik mijn bestelling laten bezorgen
Je kunt je bestelling standaard in Nederland, België en Duitsland laten bezorgen. Wil je een bestelling naar een adres daarbuiten laten verzenden, neem dan contact met ons op en wij zorgen dat je pakket goed terecht komt.
Er is een verkeerd artikel geleverd, wat moet ik doen?
Wat vervelend dat er een verkeerd artikel is geleverd. Ons excuus! Stuur een email naar hallo@speenwinkel.nl met een foto en beschrijving van wat er mis is, je naam en het ordernummer. We sturen je per omgaande en kosteloos het juiste artikel alsnog toe.
Mijn bestelling is niet volledig geleverd, wat kan ik doen?
Wat vervelend dat je je bestelling niet volledig hebt ontvangen. Ons excuus! Stuur een email naar hallo@speenwinkel.nl met een foto van de artikelen die je hebt ontvangen, de benaming van hetgeen je niet ontvangen hebt, je naam en het ordernummer. We gaan kijken voor jou wat er verkeerd is gegaan.
Mijn levering is beschadigd, wat moet ik doen?
Wat vervelend dat je je bestelling beschadigd hebt ontvangen. Ons excuus! Stuur een email naar hallo@speenwinkel.nl met een foto van het beschadigde, een omschrijving van de beschadiging, je naam en het ordernummer. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een passende oplossing.
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Herroepingsrecht
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, het zogenaamde herroepingsrecht. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar ons terug zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 euro per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van een vervoerder zoals bijvoorbeeld PostNL. Wij adviseren steeds met track & trace te verzenden zodat je retour niet verloren gaat. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je eenvoudig contact met ons opnemen via hallo@speenwinkel.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
- Uitzondering op maatwerk
Gepersonaliseerde, ofwel maatwerk producten die je via onze website koopt worden op maat volgens de door jouw ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. Is er iets mis met het product? We helpen je natuurlijk graag! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via hallo@speenwinkel.nl.
- Uitzondering op hygiëneproducten
Ook hygiëneproducten die verzegeld zijn, zoals babyflessen en speentjes zijn na het openen van de verpakking uitgesloten van het herroepingsrecht vanwege gezondheids- en veiligheidsredenen.
Het product is kapot. Wat kan ik doen?
Wat vervelend voor je dat er iets mis is! Ons excuus. Stuur een email naar hallo@speenwinkel.nl met een foto en beschrijving van wat er mis is, je naam en het ordernummer. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een passende oplossing.
Hoe kan ik een bestelling of artikelen terugsturen?
Wat vervelend dat je bestelling niet helemaal naar verwachting is. We ruilen het graag voor je of nemen het graag voor je retour. Speenwinkel accepteert retouren binnen 14 dagen nadat jij je bestelling hebt ontvangen. Stuur een mail naar hallo@speenwinkel.nl en we zullen je helpen met je retour.
Gebruik & Veiligheid
Welke maat speen heb ik nodig?
Voor verschillende leeftijden zijn verschillende maten spenen. Bij Speenwinkel kies je je speen op leeftijdscategorie. Zo heb je altijd de goede maat.
Hoe reinig ik mijn fopspenen?
Lees altijd de gebruiksaanwijzing van je fopspenen en volg deze nauwkeurig op!
Rubberen (latex) en siliconen fopspenen reinig je als volgt:
Eerste Reiniging - Vóór het Eerste Gebruik
- Breng water aan de kook in een pan.
- Haal de pan van de warmtebron zodra het water kookt.
- Leg de speen maximaal 5 minuten in het gekookte water. Zorg ervoor dat de pan open blijft en het water niet verder kookt.
- Haal de speen uit het water, druk eventueel achtergebleven water uit het zuiggedeelte en laat de speen volledig drogen totdat al het water verdampt is.
Opvolgende Reinigingen - Ná Eerste Gebruik
- Giet kokend water over de speen.
- Reinig de randjes rond de aanhechting en het schildje zorgvuldig.
⚠️ WAARSCHUWING: Fopspenen niet reinigen in de magnetron, sterilisator of vaatwasser.
Mijn speentje vertoont verkleuringen of is stuk bij levering
Natuurrubber Fopspenen - Kleurvariaties
Natuurrubber is een natuurlijk materiaal, waardoor fopspenen van natuurrubber in verschillende kleuren kunnen voorkomen. Dit varieert van transparant tot troebel en is volkomen normaal.
Daarnaast kunnen er soms lichte vertekeningen of onregelmatigheden in het materiaal zichtbaar zijn. Dit heeft geen invloed op de kwaliteit of veiligheid van de speen.
Toch nog iets mis? Stuur een mail naar hallo@speenwinkel.nl met een foto en beschrijving van wat er mis is, je naam en ordernummer. Wij zorgen razendsnel voor een gepaste oplossing!
Mijn speentje vertoont verkleuringen op het schild na schoonmaken
Dat is vervelend! Verkleuring op het schild ontstaat wanneer het speentje te heet is schoongemaakt. Lees 'Hoe reinig ik mijn fopspeen?' voor de correcte instructies.
Een nieuw speentje ziet er anders uit dan een gebruikt speentje. Hoe kan dat?
Door gebruik kan een fopspeen veranderen in vorm en grootte. Dit komt doordat het materiaal, vooral bij natuurrubber spenen, na verloop van tijd uitzet door zuigkracht, vocht en temperatuurverschillen.
Een versleten of vergrote speen kan de pasvorm en het comfort beïnvloeden en heeft mogelijk negatieve gevolgen voor de ontwikkeling van het mondje van je kindje. Daarom is het belangrijk om de speen op tijd te vervangen.
Om hygiënische en veiligheidsredenen raden we aan om een speentje niet langer dan 4-6 weken te gebruiken. Langdurig gebruik kan leiden tot slijtage en ophoping van bacteriën.
Onze spenen zijn ontworpen om een natuurlijke vorm na te bootsen. Elke verandering in de vorm door slijtage kan invloed hebben op hoe je kindje zuigt, slikt of ademt. We adviseren daarom om regelmatig een nieuwe speen te gebruiken die nog voldoet aan de originele maat en vorm, zoals aangegeven op de productfoto’s.
Vanaf welke leeftijd kan ik mijn kindje een speen geven?
Vanaf de geboorte sabbelt jouw kindje graag op een speen. Speenwinkel.nl verkoopt spenen in verschillende maten voor verschillende leeftijdscategorieën. Bij voorbeeld voor baby's van 0-6 maanden, 6-18 maanden en 18-36 maanden.
Tot welke leeftijd kan ik mijn kindje een speen geven?
Tussen 0 en 36 maanden vinden kindjes een speen meestal super prettig.
Wanneer moet ik de speen voor mijn kindje vervangen voor een nieuwe?
Het advies is om iedere 6 weken je speen te vervangen. Wacht niet met vervangen tot een speen kapot is. Maak er een gewoonte van om je speen te controleren op uitdroging, gaatjes of andere gebreken die kunnen ontstaan door het gebruik en het schoonmaken. Door bij voorbeeld even te trekken aan het zuiggedeelte van de speen, zie je snel of er gaatjes of beschadigingen in zitten.
Hoe bevestig ik een speendoekje aan de speen van mijn kindje?
Een speendoekje kan aan de knop of ring van de speen worden bevestigd. Door een speendoekje aan de speen te bevestigen raakt de speen minder snel kwijt. En raakt de speen toch kwijt, dan is hij zo makkelijker terug te vinden.
Hoe bevestig ik een speenkoord aan de speen van mijn kindje?
Aan de ene kant van het speenkoord zit een lange lus die je door de ring van een speen haalt en weer terughaalt door de lus. Zo bevestig je de speen aan het koord. Aan de andere zijde zit een clip waarmee je het speenkoord aan de kleding van je kindje kunt bevestigen, bijvoorbeeld het jasje of truitje, maar je kunt het speenkoord ook aan de bekleding van de kinderwagen of draagzak vastzetten.
Waar kan ik de gebruiksvoorschriften van een product vinden?
De gebruiksvoorschriften van een product vind je standaard op onze website in de producttekst bij het geleverde product. Staat deze informatie er niet duidelijk in of kom je er niet uit? Je mag altijd mailen naar hallo@speenwinkel.nl voor uitleg of hulp.
Wat is het verschil tussen een rubberen en een siliconen fopspeen?
Fopspenen zijn verkrijgbaar in twee materialen: natuurrubber (latex) en siliconen. Beide materialen hebben unieke eigenschappen die van invloed kunnen zijn op de keuze voor jouw kindje.
Rubberen (Latex) Fopspeen
- Gemaakt van natuurlijk materiaal, afkomstig van de rubberboom.
- Heeft een zachte, flexibele structuur die prettig aanvoelt voor baby's.
- Kan na verloop van tijd iets uitzetten en van kleur veranderen door gebruik.
- Gevoeliger voor slijtage en moet regelmatig worden vervangen.
Siliconen Fopspeen
- Gemaakt van synthetisch, hypoallergeen materiaal.
- Heeft een glad uiterlijk.
- Blijft langer in vorm en is minder gevoelig voor slijtage.
- Neemt geen geuren of smaken op.
- Is iets steviger dan natuurrubber en minder flexibel.
De keuze tussen rubber en siliconen hangt af van de voorkeur van je kindje en jouw persoonlijke voorkeur. Beide materialen zijn veilig en voldoen aan alle Europese veiligheidsnormen.
Terms & Condititions
Terms and Conditions
Privacy Policy
Cookie Policy
Klachten
Wat te doen als er iets mis gaat met mijn bestelling?
Sorry, sorry, duizendmaal sorry. Klanttevredenheid is super belangrijk voor ons. Maar soms slaan zelfs wij de plank mis. En daar ben jij dan de dupe van. Dat mag natuurlijk niet gebeuren en vinden we heel vervelend.
Hoe nu verder?
- We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice.
- Hebben wij je niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie van Webwinkelkeur.nl.
- Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.
Hulp nodig?
Heb je een vraag of is er iets waar je direct hulp bij nodig hebt? Klik dan op de onderstaande knop en chat live met onze klantenservice! We staan voor je klaar om snel en effectief te helpen.
Contacteer ons